Mierzenie wartości leków na receptę

Eskalacja cen narkotyków zaniepokoiła lekarzy i amerykańską opinię publiczną1,2 i doprowadziła do apeli o kontrolę cen rządu. W mniej widoczny sposób wywołały one lawinę inicjatyw sektora prywatnego, mających na celu pomoc lekarzom, płatnikom i pacjentom w zrozumieniu wartości nowych terapii, a tym samym w dokonywaniu lepszych wyborów dotyczących ich stosowania. Programy ostatnio wprowadzone lub zaawansowane przez organizacje non-profit, w tym czołowe stowarzyszenia medyczne, stanowią ważną innowację w Stanach Zjednoczonych, ale ujawniły także liczne wyzwania analityczne i wdrożeniowe. Podsumowanie ram wartości terapeutycznych. Najważniejszymi graczami są American College of Cardiology i American Heart Association (ACC-AHA), American Society of Clinical Oncology (ASCO), Institute for Clinical and Economic Review (ICER), Memorial Sloan Kettering Cancer Center (MSKCC) i National Comprehensive Cancer Network (NCCN). Ich inicjatywy mają różne misje – na przykład ASCO, MSKCC i NCCN koncentrują się na lekach na raka, a zakres ICER jest szerszy i nie jest specyficzny dla farmaceutyków. Jednak ramy każdej organizacji uwzględniają czynniki leżące u podstaw wartości, takie jak jakość danych klinicznych wspierających stosowanie terapii, wielkość efektów leczenia, prawdopodobieństwo poważnych zdarzeń niepożądanych oraz koszty produktu, dodatkowe korzyści, opłacalność i efekty w sprawie budżetu systemu opieki zdrowotnej (patrz tabela).
Pojawia się kilka lekcji. Po pierwsze, przejście na oparte na wartościach ramy oceny narkotyków i innych interwencji jest pozytywnym krokiem. Gniew związany ze wzrostem cen narkotyków może być zrozumiały, ale niektórzy obserwatorzy wzywają do ustalania cen odzwierciedlających koszty badań, rozwoju i produkcji dla firm farmaceutycznych, co jest według nas błędne. Zamiast koncentrować się na korzyściach płynących z narkotyków, metody oparte na wartościach mogą zachęcić firmy do produkowania większej ilości tego, co ludzie chcą – produktów, które poprawiają zdrowie – i tym samym dalej stymulować innowacje. Zastanów się nad zakupem samochodu. Konsumenci nie pytają dealerów o koszty produkcji samochodu. Zamiast tego decydują, czy kupić konkretny samochód, porównując jego cenę i funkcje z innymi samochodami, w procesie pobudzania firm do opracowywania coraz lepszych alternatyw.
Po drugie, podczas gdy rządy wielu krajów wykorzystują swoją siłę regulacyjną i siłę nabywczą do kontrolowania cen leków, te amerykańskie inicjatywy reprezentują rozwiązania z sektora prywatnego. Są odpowiedzią na trzy realia w Stanach Zjednoczonych: zwiększenie kosztów leków na receptę, sprzeciw polityczny wobec przyznania władzom Medicare negocjacji cen leków oraz fakt, że większość Amerykanów ma prywatne ubezpieczenie zdrowotne. Inicjatywy ujawniają potencjał organizacji prywatnych do kwestionowania chronionego patentem monopolu władzy producentów leków, chociaż grupy mają charakter doradczy i po prostu dostarczają informacji rynkowi.
Po trzecie, ramy ujawniają liczne wyzwania analityczne. Wartość jest nieuchwytnym celem i nie ma zgody co do tego, jakie wymiary należy brać pod uwagę. Na przykład tylko struktura MSKCC przyznaje kredyt za nowość w sposobie działania leku
[przypisy: olej kokosowy na włosy, kasetony świetlne, olejek arganowy ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: kasetony świetlne olej kokosowy na włosy olejek arganowy